Rozkład dnia |
![]() |
![]() |
![]() |
jj jkkkkkkkkkkkkkkj ROZKŁAD
DNIA
6.30-8.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne itp. Umacnianie więzi z rówieśnikami: wymiana doświadczeń, zabawy, zajęcia wg. inwencji dzieci, prace porządkowo – gospodarcze. Obserwacja indywidualnego rozwoju dziecka, działania wspomagające rozwój dziecka.
8.00-8.30 Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela, w tym zabawy ruchowe integrujące grupę, ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania.
8.30-9.00 ŚNIADANIE Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.
9.00-10.00 Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie zajęć dydaktycznych będących realizacją treści wynikających z programu wychowania przedszkolnego kierowanych przez nauczyciela, inspirowanych przez dzieci.
10.00-10.15 II ŚNIADANIE
10.15-11.15 Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu – zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, prac ogrodniczych, porządkowych, wycieczki, spacery. Zabawy dowolne w ogrodzie. W przypadku niesprzyjających warunków pogodowych zabawy, zajęcia wg. zainteresowań dzieci w Sali.
11.15-11.30 Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe.
11.30-12.00 OBIAD
12.00-14.10 Odpoczynek – dzieci młodsze. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek. Słuchanie muzyki relaksacyjnej. Gry i zabawy w Sali lub w ogrodzie wynikające z umowy cywilnoprawnej oraz inicjatywy dzieci.
14.10-14.30 PODWIECZOREK
14.30-16.30 Podsumowanie wydarzeń dnia. Gry i zabawy edukacyjne wspomagające rozwój psychofizyczny, emocjonalny i społeczny dziecka. Gry i zabawy ruchowe, plastyczne, muzyczne, taneczne, teatralne i inne rozwijające zdolności dzieci oraz zaspokajające ich zainteresowania. Dowolna działalność dzieci, gry i zabawy w sali lub na powietrzu. Czynności porządkowe. Rozchodzenie się dzieci do domu.
|