Statut

Warto zajrzeć

Polecamy strony

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Odwiedzający on-line

Naszą witrynę przegląda teraz 32 gości 

Licznik

wizyt wczoraj: 49
wizyt dzisiaj: 3
wizyt przez miesiąc: 828
wizyt wszystkich: 98970
max. dziennie: 3930
max. miesięcznie: 11514
obejrzano zakładek dzisiaj: 35

Administrator

Home Rok 2016/2017
Rok 2016/2017 PDF Drukuj Email

 

Projekty realizowane w roku szkolnym 2016/2017

 

 

 

 

"Mały Miś w świecie wielkiej literatury".

 

Witajcie!

 

Mam na imię Bruno.

 

Jestem pluszowym misiem,

 

który mieszka w pokoju Tymka – takiego przedszkolaka jak Wy.

 

Odkąd pamiętam najbardziej lubię, gdy mamusia Tymka przychodzi do pokoju, aby nam poczytać. Czuję się tak, jakbym przenosił się każdego wieczora docudownej krainy pełnej przygód i niespodzianek.”

 

 

 

Nasze przedszkole w miesiącu wrześniu przyłączyło się do ogólnopolskiego projektu "Mały Miś w świecie wielkiej literatury", którego głównym założeniem jest rozwijanie czytelnictwa i współpracy między przedszkolami. Ponad 240 misiaków z całej Polski wyruszyło w niezwykłą podróż literacką. Organizator projektu zaplanował dla każdego z nich trasę składającą się z dziesięciu przedszkoli. Każdy pluszak wraz z przedszkolakami u których gości, będzie się bawić, zwiedzać przedszkole oraz najbliższą okolicę, ale przede wszystkim słuchać bajek czytanych przez nauczycieli. Miś wyposażony jest w dzienniczek w którym dzieci wpisują tytuł czytanej bajki, wklejają zdjęcie swojej grupy oraz dedykację na pamiątkę. Odbijają także swoje paluszki maczane w farbie oraz wpisują swoje imiona. W ramach projektu z naszego przedszkola w podróż po Polsce  wyruszył Miś - nazwany przez dzieci z grupy Biedronek - Mają. Nasza Maja odwiedzi dzieci w przedszkolach m.in. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Łomży. Mamy nadzieję, że po odbytej podróży powróci szczęśliwie do naszego przedszkola. W tym samym czasie odwiedzają nas misie z różnych przedszkoli, wspólnie czytamy im bajki, oprowadzamy po naszym przedszkolu i opowiadamy o zwyczajach u nas panujących, następnie wysyłamy przybysza dalej „w świat”. Odwiedziny kolejnych misiów sprawiają nam wiele radości, cieszymy się, że uczestniczymy w tak interesującym projekcie.

 

Koordynator projektu: Urszula Sharma, Joanna Bober

 

 

 


 

 

 


„Wędrująca książka”

 

 

Książka jest ponadczasowym dobrem, które niesie ze sobą wiele wartości, bowiem to dzięki czytaniu książek: wzbogacamy swoją wiedzę, przenosimy się w świat wartości, uczymy się aktywnego słuchania, trenujemy pamięć, pobudzamy naszą wyobraźnię, poszerzamy swój zasób słownictwa itp. Walorów aktywnego czytania książek jest wiele, ale we współczesnym świecie czynność ta, jest wypierana przez bogatą ofertę zastępników, które serwują nam nagminnie wysokie technologie.

 

 

W listopadzie 2017r. placówka rozpoczęła działania na rzecz ogólnopolskiego programu „Wędrująca książka”, który odnosił się do ”Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych” i uwzględniał następujące jej obszary: 3 - Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci, obszar 14 - Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. W ramach projektu uczestnicy pracowali w 10 osobowych zespołach w całej Polsce. Osoby zgłoszone do udziału w projekcie stawały się członkami zamkniętej grupy utworzonej za pomocą portalu społecznościowego. Członkowie tej grupy wymieniali się doświadczeniami, informacjami, własnymi przemyśleniami, relacjami z przebiegu projektu, zdjęciami. Zadaniem dzieci było stworzenie strony tytułowej książki, w której główną bohaterką była Ola, następnie jej wysyłka do wskazanej placówki. Placówka, która wysłała swoją pozycję, oczekiwała na przesyłkę z taką samą zawartością z innej jednostki. Placówka, która otrzymała pozycję, zobowiązana była do uzupełnienia „Wędrującej książki” przemyślanym wpisem (komputerowym lub ręcznym) i opatrzenia go ilustracjami. Wpis łącznie z ilustracjami mógł zawierać maksymalnie 2 strony. Powrót gotowej książki do placówki oznaczał koniec projektu. Projekt „Wędrująca książka” ma za zadanie popularyzować czytelnictwo, przedstawiać jego aspekty i walory, a także ma pozyskiwać młode pokolenie do tego by stawało się ono aktywnym odbiorcą dzieł stworzonych i tych, co mają powstać.

 

Koordynator projektu: Urszula Sharma, Joanna Bober

 


 

 

 

„Pocztówkowe Przedszkole”

 

W dzisiejszych czasach tradycyjne wysyłanie pocztówek czy listów powoli odchodzi w niepamięć. Łatwiej i taniej napisać maila, SMS, porozmawiać na czacie albo wysłać wiadomość na portalu społecznościowym. Często zapominamy o tym jak wiele daje pisanie listów, które nie tylko ćwiczy wyobraźnię i cierpliwość ale także rozwija kreatywność. Listy są także czymś trwałym ,mogącym  stać się wspaniałą pamiątką na długie lata. Bywa i tak , że każdy list niesie ze sobą jakąś historię, każdy ma duszę. Czytanie ich jest magicznym momentem dla odbiorców. Jest to też odskocznia od zbyt prostych form dzisiejszego komunikowania się i może dać wiele radości dzieciom czy dorosłym. Okazją  do wysłania pocztówki nie muszą być tylko święta. Dlatego warto już od najmłodszych lat uczyć dzieci, że jest to bardzo ciekawa forma komunikowania się z innymi osobami, aby w późniejszym czasie również one podtrzymywały tą tradycję. Idea wiodąca programu:  Propagowanie tradycyjnego sposobu przesyłania informacji w formie pocztówek i listów.

Placówki, które dołączyły do projektu wysyłają do siebie wzajemnie listy i kartki pocztowe z pozdrowieniami oraz opisem najciekawszych miejsc w swoich miejscowościach. Dzieci wspólnie z nauczycielem odczytują treść listu i wymyślają treść odpowiedzi. Finalnym elementem programu było stworzenie mapy Polski „Pocztówkowych Przedszkoli” . Na mapie zaznaczone zostały miejscowości, z którymi nawiązano wymianę pocztową.

 

Koordynator projektu: Urszula Sharma

 


 

 

 

Rok szkolny 2016/2017 to kolejny rok w którym przystępujemy do realizacji edukacyjnego programu AUTOCHODZIK pt. „Gotowi do drogi”, którego celem jest przygotowanie najmłodszych do samodzielności w ruchu drogowym. Program i pomoce dopasowane są do percepcji dzieci, rytmu przedszkola lub szkoły, ułatwiają pracę nauczycielom, angażują rodziców i opiekunów. Szczególny nacisk kładzie się na bezpieczeństwo, różnorodność sposobów przemieszczania oraz ról jakie pełnią najmłodsi obecnie i w przyszłości tj. pieszy, pasażer, kierowca.

 

Koordynator projektu: Magdalena Sztemberg

 

 


 

 

 

Czyste powietrze wokół nas”

- program przedszkolnej edukacji antytytoniowej


Na przełomie listopada i grudnia w grupie III realizowany był program „Czyste powietrze wokół nas”, który jest organizowany przez Sekcję Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej w Olsztynie. Program obejmował pięć zajęć warsztatowych. Dzięki tym zajęciom dzieci zwiększyły wiedzę dotyczącą szkodliwości dymu, dowiedziały się o negatywnym wpływie dymu tytoniowego na zdrowie człowieka oraz o skutkach palenia. Podczas realizacji programu dzieci wzięły udział w wycieczce podczas, której obserwowały źródła dymu. Głównym celem programu było zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach, gdy przebywają w zadymionych pomieszczeniach lub gdy dorośli palą przy nich tytoń.

Koordynator projektu: Marta Dwórznicka

 

 

 


 

 

 

 

 

W roku szkolnym 2016/2017 zrealizowaliśmy już szóstą edycję Ogólnopolskiego Programu Edukacji Zdrowotnej "Akademia Aquafresh". W grupach zostały przeprowadzone zajęcia edukacyjne z zakresu dbania o higienę jamy ustnej. W szóstej edycji programu tematyka została rozszerzona o zagadnienia związane z cukrem. Maluchy dowiedziały się dlaczego cukier jest niezdrowy, jak należy prawidłowo myć rączki i dlaczego jest to tak istotne, a Kapitan Aquafresh tradycyjnie zaprosił najmłodszych do Pastusiowej Olimpiady.

 

Koordynator projektu: Magdalena Sztemberg

 

 


 

 

 

 

„Góra Grosza”

 

Co roku, na przełomie  listopada i grudnia, w szkołach i przedszkolach odbywa się wielka zbiórka monet, pn. Góra Grosza. Nasza placówka po raz kolejny włączyła się w tak szlachetną akcję, której celem jest pomoc dzieciom, które wychowują się poza swoją rodziną – w domach dziecka czy rodzinach zastępczych. Pośrednim, ale najważniejszym celem akcji jest działanie edukacyjne – pokazanie najmłodszym, jaką siłę stanowić może niewielka pomoc wielu ludzi i wspólne działanie dla dobra potrzebujących. W listopadzie 2016 roku we wszystkich grupach zostały przeprowadzone zajęcia na temat dobroczynności.

 

Koordynator projektu: Urszula Sharma

 

 

 


 

 

 

 

 

„Każdy znaczek wspiera misje – Przedszkolaki”

 

W lutym 2017r. placówka dołączyła do udziału w konkursie „Każdy znaczek wspiera misje Przedszkolaki”, organizowanym przez p. Elżbietę Zacharską ze Szkoły Podstawowej w Wiercinach,  pod patronatem  honorowym o. Wiesława Dudara- Dyrektora Referatu Misyjnego Księży Werbistów. Konkurs polegał na zebraniu jak największej liczby znaczków pocztowych.

Celami konkursu były:

  • Propagowanie idei wolontariatu wśród najmłodszych,
  • Uwrażliwienie na potrzeby innych,
  • Zjednoczenie wokół „dobrej sprawy” wszystkich zainteresowanych, bez względu na wiek,
  • Ukazanie filatelistyki jako hobby – zainteresowanie dzieci niecodzienną formą kolekcjonowania.

 

Wszystkie zebrane znaczki zostały przekazane w czerwcu 2017r. do Referatu Misyjnego Księży Werbistów w Pieniężnie, gdzie zostaną posortowane odklejone i sprzedane filatelistom. Dochód ze sprzedanych znaczków zostanie przekazany na potrzeby misji.

 

Koordynator projektu: Urszula Sharma

 

 


 

 

 

 

Program edukacyjny „Mamo, tato, wolę wodę!” został zainicjowany przez Żywiec Zdrój S.A. w 2009 roku, w trosce o zdrowy rozwój najmłodszych. Jest to jeden z największych programów edukacyjnych skierowanych do przedszkoli w Polsce. Jego celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie, zwrócenie uwagi na zagadnienie ochrony środowiska oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych i postawy proekologicznej u dzieci. Program był realizowany w placówce na przełomie października i listopada w oparciu o otrzymane materiały edukacyjne. Podczas zajęć dzieci miały okazję poznać zasady zdrowego żywienia, poszerzyć swoją wiedzę na temat roli wody w przyrodzie oraz dowiedzieć się więcej o jej właściwościach, zastosowaniach i sposobach oszczędzania.

Koordynator projektu: Magdalena Sztemberg

 

 


 

 

 

 

„Wkręć się – zbieraj nakrętki”


Rok szkolny 2016/2017 to kolejny rok, w którym przedszkole po raz kolejny przystępuje do akcji: „Wkręć się – zbieraj nakrętki” organizowanej przez Fundację „Przyszłość dla Dzieci”. Na terenie przedszkola zbieramy plastikowe nakrętki po różnego rodzaju napojach, obojętnie jaki kształt i kolor. Zasada jest prosta: zgniatasz i wyrzucasz butelkę lub karton pamiętasz, aby nakrętkę zostawić! Liczy się ilość – im więcej nakrętek zbierzemy, tym więcej Dzieci otrzyma od Fundacji sprzęt rehabilitacyjny i leki.

 

Koordynator projektu: Joanna Bober

 

 

 


 

 

 

ZBIERAJ BATERIE!  to długofalowy, ogólnopolski program edukacyjny dla szkół na temat prawidłowego pozbywania się zużytych baterii i akumulatorów. Ze względu na znaczenie edukacji ekologicznej we współczesnym świecie, program inicjuje szereg wartościowych działań, mających na celu zapoznanie dzieci i młodzieży z wybranymi problemami z zakresu ochrony środowiska naturalnego. Program ZBIERAJ BATERIE! poprzez praktyczne działania oraz systematyczną edukację ekologiczną zachęca dzieci i młodzież do właściwego postępowania z odpadami niebezpiecznymi oraz przekonuje do przyjaznych środowisku naturalnemu postaw i nawyków. Organizatorem programu jest Zakład Gospodarki Komunalnej Organizacja Odzysku BIOSYSTEM S.A., która działając w branży ochrony środowiska i gospodarki odpadami, inwestuje również w przedsięwzięcia mające na celu wzrost świadomości ekologicznej konsumentów oraz promowanie zasad selektywnego pozbywania się odpadów.

Gorąco zachęcamy do włączenia się w zbiórkę baterii prowadzoną na terenie przedszkola, która trwa przez cały rok szkolny ponieważ obok działań edukacyjnych przedszkole bierze udział w konkursie na zbiórkę baterii. Raz w roku, pod koniec semestru, placówki oświatowe biorą udział w MIESIĄCU FINAŁOWYM ZBIÓRKI ZUŻYTYCH BATERII i AKUMULATORÓW – do wygrania atrakcyjne nagrody!

 

Koordynator projektu: Joanna Bober

 


 
Przedszkole miejskie nr 2 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2010