Statut

Warto zajrzeć

Polecamy strony

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Odwiedzający on-line

Naszą witrynę przegląda teraz 40 gości 

Licznik

wizyt wczoraj: 115
wizyt dzisiaj: 13
wizyt przez miesiąc: 1612
wizyt wszystkich: 107927
max. dziennie: 4291
max. miesięcznie: 13547
obejrzano zakładek dzisiaj: 62

Administrator

Home
Innowanie pedagogiczne PDF Drukuj Email

 

Placówka podejmuje się realizacji innowacyjnych działań,

które uatrakcyjniają edukację dzieci naszych wychowanków.

 

 


 

 

Atrakcyjna lokalizacja tworzy naturalne środowisko wychowania, kształcenia i opieki. Pozwala to na eksponowanie edukacji prozdrowotnej i ekologicznej, a także podejmowanie unikalnych inicjatyw w powyższym obszarze. Chcemy czerpać z otoczenia to co najlepsze i uwrażliwiać na piękno jakie nas otacza.

 

Przyroda zajmuje ważne miejsce w edukacji dzieci z naszego przedszkola, którego budynek wraz z ogrodem, graniczy z Olsztyńskim Lasem Miejskim i leży w bezpośrednim kontakcie z Jeziorem Długim. Okres wczesnego dzieciństwa jest najlepszym momentem na poznawanie przyrody i rozpoczęcie kształtowania właściwych postaw wobec środowiska. Wszystkie te czynniki pozwolą stworzyć dzieciom możliwość wielostronnego kształcenia, w którym przyswajaniu treści towarzyszy odkrywanie, przeżywanie, a także działanie na rzecz przyrody i najbliższego środowiska. Dzieci uczą się przez doświadczenie. Dlatego tak ważne jest, aby dać im szansę zdobywania swojej wiedzy poprzez kontakt ze środowiskiem.

 

 

 

Powyższe argumenty przemawiały o napisaniu i wdrożeniu innowacji pedagogicznej:

 

 

„Przyroda jest nam bliska – doświadczanie przyrody poprzez obserwację”

 

 


 

 

Dzieci w wieku przedszkolnym są ciekawe świata, a otaczające je środowisko poznają wielozmysłowo. Potrzeby poznawcze tym okresie są jednymi z najistotniejszych i najprężniej rozwijających się. Nauka w tym okresie powinna odbywać się przez zabawę, być powiązana z naturalną u dziecka potrzebą ruchu, gromadzeniem jak największej ilości bodźców empirycznych.

 

Coraz szybciej rozwijające i otaczające nas technologicznie urządzenia wymuszają na nas podążanie za nimi, jak również zrozumienie sposobu ich działania. Dlatego podejmujemy się wprowadzania dzieci w świat elementarnej wiedzy dotyczącej podstaw programowania, przygotowując je do edukacji szkolnej (doskonaląc umiejętności matematyczne, umiejętność pisania, czytania), wspierając naturalną tkwiącą w dzieciach ciekawość, pobudzając do aktywności i samodzielności wykorzystując do tego innowacyjne narzędzie pracy jakim jest Mata Mistrzów Kodowania. Praca na Macie Mistrzów Kodowania pozwala nauczycielowi, w taki sposób skonstruować zajęcia dydaktyczne, żeby stroną aktywną było dziecko, które poprzez manipulowanie przedmiotami, materiałem MK, nabiera doświadczeń, tak ważnych w procesach poznawczych.

 

Mata Mistrzów Kodowania jest doskonałym narzędziem pozwalającym na wprowadzanie elementarnych podstaw programowania do przedszkola. W optymalnym stopniu odpowiadając na potrzeby rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym pozwala kształcić szeroko pojęte kompetencje matematyczne, społeczne oraz rozwijać naturalną ciekawość edukacyjną.

 

Dlatego podjęliśmy się realizacji innowacji pedagogicznej pt.:

 

„Przedszkolaki kodują”

 

 


 
Przedszkole miejskie nr 2 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2010